Stížnosti na výkon OSPOD
Jak si můžete stěžovat na výkon sociálně-právní ochrany obecního úřadu?
Každý občan má právo stěžovat si proti postupu správního orgánu (obecního úřadu) či proti nevhodnému chování pracovníků úřadu.
Stížnost můžete podat:
- ústně - osobně - starostovi obce či jakémukoli pracovníkovi obecního úřadu. Při ústním podání vždy zpracuje úřad písemný záznam stížnosti, kterou jako stěžovatel zkontrolujete a potom podepíšete.
- písemně – elektronicky na email: obec.dobrcice@seznam.cz
- písemně – poštou na adresu: Obecní úřad Dobrčice, Dobrčice 4, 750 02 Přerov 2
Do stížnosti uveďte:
- Své jméno a příjmení, kontakt.
- Na co si stěžujete (předmět stížnosti – co se Vám konkrétně nelíbí).
- Jak si přejete být informováni o vyřízení stížnosti (poštou, telefonicky).
- Stížnost je možné podat i anonymně, vyrozumění o vyřízení stížnosti bude zveřejněno na vývěsce obecního úřadu po dobu 14 dnů.
Vyřizování stížností
- Oprávněnou osobou k vyřizování stížností na Obecním úřadu Dobrčice je místostarostka obce.
- Stížnost nikdy nevyřizuje ten, na koho si ve stížnosti stěžujete.
- Stížnost bude prošetřena a vyřízena do 60 dnů ode dne jejího přijetí.
- Podle výsledku stížnosti přistoupí úřad k nápravě.
- O vyřízení stížnosti budete vyrozuměni poštou nebo telefonicky, jak si sami ve stížnosti zvolíte.
- Vyjádření o vyřízení anonymní stížnosti bude vyvěšeno spolu se stížností po dobu 14 dní na úřední desce obecního/městského úřadu.
Jste nespokojeni s vyřízením stížnosti?
Pokud nejste spokojeni s vyřízením stížnosti, můžete se obrátit s žádostí o prošetření stížnosti na tyto osoby či instituce:
- Krajský úřad Olomouckého kraje
Jeremenkova 40a
779 11 Olomouc